Organizace dne
Ve střídání zátěže a odpočinku je vycházeno ze znalostí denního kolísání výkonnosti dítěte. Dítě potřebuje jistotu, stálost, pravidelnost, podmínky pro seberealizaci.
Příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovníkům. Scházení v jedné třídě.
6:30- 8:00
Volné hry a činnosti v centrech aktivit- vycházející ze zájmu dítěte
8:00- 8: 30
Ranní kruh: společné sdílení, (kruh symbol partnerství, nikdo není nadřazený ani podřazený, kruh stmeluje). Seznámení s náplní dne, besedy ( sdělíme si vše zajímavé co jsme zažily v ranních hrách a co nás čeká dál, snažíme se plánovat společně)
Ranní cvičení- pohybové chvilky, protažení všech svalových skupin, relaxace, logopedická prevence - básničky, písničky, říkadla, dechová, rytmická a melodická cvičení
8:30- 8:45
Osobní hygiena, svačina
8:45- 9:15
Hry a činnosti na dané téma - didakticky zacílené činnosti. Rozvíjí se zde všechny složky osobnosti, střídají se v průběhu týdne, ale prolínají se s činnostmi každodenními. Děje se hrou, situačním učením, nejvíce se uplatňují pohybové hry a se slovním nebo hudebním doprovodem.
9:15- 9:45
Osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, popřípadě náhradní činnost
9:45- 11:45
Oběd a osobní hygiena dětí
11:45 -12:30
Spánek a odpočinek dětí
12:30 -13:45
Odpolední svačina, osobní hygiena
13:45 -14:15
Volné činnosti a aktivity dětí zaměřené především na hry, zájmové činnosti dětí.